Wednesday, August 11, 2010

Heb jij nog vragen?

Op 1 vacature solliciteren gemiddeld 30 kandidaten! Hoe ga jij je onderscheiden in Stavanger? Grondige voorbereidingen op solliciteren in Verwegistan, het HR 112 café.

Bij je sollicitatie komt altijd de vraag; "heb jij nog vragen?". Op zo'n moment kun je geen 'nee' zeggen, dan laat je geen goede indruk achter … Maak van de gelegenheid gebruik door voor je eigen veiligheid het bedrijf met onderstaande vragen te bombarderen:

  • Is er een zwangerschapskalender? Volgeboekt inmiddels? Hoe verloopt de inschrijfprocedure?(Zo ja, morgen; crisis overleg thuis over kinderplanning!)

  • Is het een ZZp’er functie? (Zelfstanding Zonder samenwerking met Personeel)(Voorkeur gaat uit naar een onbewoond eiland, zonder directe buureilanden)

  • Welke plannen voor de directe toekomst staan er op het programma van het bedrijf? Staat er een HAY herwaarderingstraject op de planning? Hoe ga ik heten adviseur of specialist?

  • Hoe zijn de collega’s? De team cultuur? (Ze doen toch hopelijk (niet) aan gezamenlijke wintersportuitjes?)

  • Wat worden mijn projecten (doet het CRM systeem het goed? Ja Perfect of er moet een MB zijn! Corporate site ook een poppetje al voor? Je zou maar een hardnekkig imago/associatie hebben opgebouwd als miss website specialist)

  • Is er een thuiswerk systeem? (Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik hou van werken!Overdag bijvoorkeur binnen crèche tijden, in de avonden en op mijn parttime dag.)

  • Kamergenoot? Rustig, bijvoorkeur ‘non speaking’ (Heet ze geen MONIEK, gelukkig!)

  • Is er zo’n glossy? Zo’n kantoor magazine met interviews? (HELEMAAL mijn ding! Van K. ook in de buurt?)

  • Niet vergeten! Events hoort toch niet tot de taakomschrijving?(1x Cecilia Bartoli, was voldoende)

  • Niet onbelangrijk: stel als ik er ga werken, hoe is dan de manager? (180 graden visie? Regelmatig het bos in? Communistisch beleid? Dictator?)

  • Mag je zelf je eigen bureau inrichten? Geen flexplekken of kantoortuinen hopelijk? (Ik verzamel alles en maak graag heel veel vage stapeltjes op mijn bureau, die zijn NIET te verhuizen)

  • Dresscode? (Bijvoorkeur zwart-wit of hmm wit-zwart)

  • Lunchpauzes doen jullie hopelijk niet aan? (Bijvoorkeur power eten in 10 min of nog beter mag dat ook achter het bureau?)

  • Check, hoe de afdeling binnen de organisatie staat? (Is het een communicatiekantoor met een juridische afdeling?)

  • Salaris indicatie? (De nieuwe collectie van Pilippa K is duur en dan hebben we het nog niet eens gehad over het hebben van een kind en een man)

  • Werktijden? (32 uur met behoud van man en kind?)

  • Is het noodzakelijk om regelmatig te reizen voor de functie? (Specifiek, one way ticket mogelijk naar afdeling Communicatie, 4de verdieping, kamer 4.68?)

No comments:

Post a Comment